Rodzaje reklam w GoogleADS

GoogleADS daje ogromne możliwości w docieraniu do użytkowników, pozyskiwaniu ruchu na stronę i generowania sprzedaży. Obecnie dostępnych jest kilka rodzajów reklam możliwych do uruchomienia. Każda z nich różni się sposobem działania, umiejscowieniem, kierowaniem, przeznaczeniem czy skutecznością. W poniższym artykule przedstawimy wam, jakie rodzaje reklam w Google można uruchomić, czym się charakteryzują i jakie korzyści mogą przynieść!


Reklama tekstowa

Reklama tekstowa to reklama, która wyświetla się w wyszukiwarce Google po wpisaniu wybranego słowa kluczowego. Jej skuteczność wynika przede wszystkim z wyświetlania się osobom, które już są zainteresowane danym tematem (wpisały zapytanie w wyszukiwarkę) oraz wciąż niewielką świadomością odbiorców, iż pierwsze wyniki w wyszukiwarce są wynikami reklamowymi.


Reklama display (banerowa)

Kampania display nazywa także banerową to najpopularniejsza forma reklamy w GoogleAds. Polega na wyświetlaniu banerów reklamowych w sieci Google (strony, które udostępniają swoją przestrzeń pod reklamy). Do sieci GoogleAds należą m.in. największe portale informacyjne i ogólnopolskie, ale także portale lokalne i blogi. Dzięki dużemu zróżnicowaniu możemy docierać do bardzo dużej grupy odbiorców o zróżnicowanych zainteresowaniach.


Reklama PerformanceMax

Reklama Performance Max to nowy typ kampanii służących do realizacji określonych celów, który umożliwia reklamodawcom skoncentrowanym na marketingu efektywnościowym. W ramach jednej kampanii może przeprowadzić kompleksową promocję, z wykorzystaniem zaawansowanego uczenia maszynowego po stronie Google. Kampanie tego typu pomagają w docieraniu do większej liczby klientów we wszystkich kanałach Google, np. w sieciach wyszukiwania i reklamowej, YouTube, Gmailu, Mapach Google oraz na kartach Discover. Kampania Performance Max pomaga zwiększać skuteczność sprzedaży oraz pozyskania leadów.


Reklama produktowa

Kampanie produktowe w Google pozwalają na promowanie produktów oraz generowanie sprzedaży w sklepach internetowych. Wyświetlając się, dostarczają użytkownikom szczegółowych informacji na temat produktu, takich jak cena, dostępność czy opinie. W przeciwieństwie do reklamy tekstowej reklama produktowa wyświetla także zdjęcie danego produktu oraz pozwala na porównanie go w wielu sklepach. Dodatkowo reklama produktowa wyświetlana jest w zakładce „Zakupy”.


Reklama YouTube

Kampanie wideo umożliwiają wyświetlanie reklam w filmach w YouTube oraz w witrynach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google. Wybierając kampanię YouTube, można wykorzystać aż 6 różnych podtypów reklam. W zależności od potrzeb mogą być to filmy możliwe do pomięcia, niemożliwe do pominięcia, wyświetlane w trakcie innych filmów, czy promowane do zobaczenia w wynikach wyszukiwania YT. Reklamy wideo pomagają zwiększyć świadomość marki dzięki przyciąganiu uwagi klientów.


Reklama Discovery

Reklama Discovery łączy w sobie siłę reklamy na YouTube, reklamy na urządzeniach mobilnych w zakładce Discovery, oraz reklam w usłudze mailowej Gmail. Daje to globalną możliwość docierania do nawet 3 miliardów klientów miesięcznie. Reklamodawca otrzymuje szansę zaprezentować ofertę większej grupie potencjalnych klientów, gdy korzystają z popularnych usług Google, np. szukają nowych trendów modowych lub oglądają filmy z przepisami kulinarnymi. Uruchomienie jednej kampanii, zastępuje trzy, dzięki czemu lepiej rozdysponowywany jest budżet, a informacje zebrane w poszczególnych reklamach są wzajemnie przetwarzane i wykorzystywane do uzyskania lepszych efektów.


Remarketing

Kampania remarketingowa kierowana jest do osób, które już odwiedziły stronę docelową. Dzięki zainstalowaniu kodu remarketingowego na stronie www, reklamy mogą „śledzić” użytkowników i wyświetlać się w miejscach, które odwiedzają po wizycie na naszej stronie. Tego typu reklama korzysta z banerów reklamowych, podobnie jak reklama display. Remarketing ma szczególnie duże znaczenie w branżach, gdzie proces decyzyjny jest wydłużony. W takich przypadkach regularne przypominanie o ofercie firmy ma istotny wpływ na ostateczną konwersję.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest