Wdrażamy rozwiązanie dzięki, któremu Twoja strona lub sklep internetowy będzie spełniał wszystkie wymagania GDPR tzw. RODO. Nie daj się naciągnąć na inne skrypty, które nie spełniają wymogów prawa UE!
Główną zmianą w Google Consent Mode V2, w porównaniu do Consens Mode, są dodatkowe parametry zgód: ad_user_data i ad_personalization.
Te parametry pozwalają na jeszcze większą kontrolę użytkownika, jakie dane udostępnia odwiedzanej witrynie internetowej. ad_user_data pozwala na określenie, czy dane użytkownika mogą być wykorzystywane do celów reklamowych, podczas gdy ad_personalization dotyczy zgody na wykorzystanie danych użytkownika w reklamach spersonalizowanych.
Oznacza to, że możesz dokładnie dostosować, jakie dane są zbierane i jak są wykorzystywane, zapewniając zgodność z prawem i preferencjami użytkowników.
Od marca 2024 roku, w życie weszły zmiany związane z polityką RODO, w zakresie pozyskiwania i wykorzystywania plików cookies na stronach internetowych. Na niektórych stronach i sklepach widzimy już zmienione banery cookies — tzw. banery zgody. 6 marca 2024 roku wszedł w życie Digital Markets Act, czyli akt o rynkach cyfrowych, kładący nacisk na egzekwowanie od właścicieli witryn respektowania praw użytkowników.
Jeśli chcesz nadal korzystać z Google Ads lub Google Analytics i kierować reklamy do użytkowników w Unii Europejskiej, musisz wdrożyć Google Consent Mode V2 do 6 marca 2024 r.
Na swojej stronie internetowej lub sklepie należy uruchomić tryb zgody oraz odpowiednio skonfigurowane tagi i upewnić się, że platforma do zarządzania zgodami uwzględnia nowe parametry „ad_user_data” i „ad_personalization”. Tagi automatycznie dostosowują swoje zachowanie do wyborów podjętych przez użytkownika na stronie (w banerze zgód).
Pamiętaj jednak, że od 6 marca 2024 sam baner już nie wystarczy! Od tej daty informacje pozyskane od użytkowników strony należy przekazywać do CPM.
CPM to oprogramowanie do zarządzania zgodami. Pozwala właścicielom witryn zarządzać zbieraniem zgód zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony danych i prywatności.
CMP dostarcza stronom gotowy baner zgody z informacją wyjaśniającą użytkownikom, w jaki sposób i dlaczego chcemy, aby ich dane osobowe były wykorzystywane, a także którzy dostawcy będą korzystać z tych danych.
Gdy wyrazimy zgodę, platforma przechowuje i efektywnie zarządza gromadzonymi zgodami. Firmy, które oferują platformy do zarządzania zgodami – są to rozwiązania płatne najczęściej w formie abonamentu, są stale na bieżąco z obowiązującym prawem. CMP certyfikowani przez Google i zgodni z obowiązującymi normami prawnym UE znajdziesz tutaj: https://cmppartnerprogram.withgoogle.com.
REDMUSTANG® wdraża rozwiązania partnera Google – firmy CookieScript.
Reklamy GoogleADS przestaną się wyświetlać
Reklamy zostaną wstrzymane i nie będziesz mógł ich wyświetlać użytkownikom, bowiem nie będą oni mogli wyrazić swojej zgody na wykorzystanie danych w reklamach.
Nie będziesz mógł używać Google Analytics
Używanie statystyk Google Analytics zostanie zablokowane, co wpłynie na skuteczność Twoich działań reklamowych i nie będziesz już mógł zliczać odwiedzin ani przeglądać statystyk strony.
Nie będziesz mógł stosować remarketingu i targetowania reklam
Zablokowane będzie wyświetlanie reklam dostosowanych do klientów. Nie będziesz już mógł śledzić zachowań i ponownie wyświetlać im treści reklam.
Nie będziesz mógł mierzyć konwersji
Bez mierzenia konwersji działania reklamowe staną się bezwartościowe. Stracisz możliwość śledzenia skuteczności reklam. Dzięki konwersji możemy stale mierzyć i poprawiać współczynnik reklamy.
Twoja strona może być słabiej widoczna w Google
Google zapowiedział już, że brak zgodności, może wpłynąć na pozycje serwisu internetowego w Google. Pamiętamy, że podobnie było z wdrożeniem SSL — początkowo nie miało to wpływu, aktualnie jest to niezwykle istotny element optymalizacji SEO.
Naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych RODO
Brak wdrożenia nowych wytycznych jest zagrożone karami finansowymi od 10% do 20% rocznego obrotu. Jak dobrze wiemy, lepiej zapobiegać niż później się tłumaczyć lub – co gorsza – zapłacić karę.
Musisz koniecznie wybrać jednego z autoryzowanych Partnerów Google obsługujących CMP. CPM to oprogramowanie do zarządzania zgodami. Pozwala właścicielom witryn zarządzać zbieraniem zgód zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony danych i prywatności w UE.
CMP dostarcza stronom gotowy baner zgody z informacją wyjaśniającą użytkownikom, w jaki sposób i dlaczego chcemy, aby ich dane osobowe były wykorzystywane, a także którzy dostawcy będą korzystać z tych danych.
Listę partnerów znajdziesz na stronie Google pod tym linkiem https://cmppartnerprogram.withgoogle.com.
Poniżej przedstawimy Ci, jakie są koszty wdrożenia zmian oraz porównamy możliwości.
Uwaga! Przy wyborze CMP należy pamiętać, aby wybrać skrypt, który spełnia wymagania Unii Europejskiej tzw. GDPR, w Polsce nazywanym potocznie RODO. Dla przykładu: w USA obowiązuje polityka CCPA, w Kandzie — PIPEDA, w Brazylii -LGPD, a w Turcji — KVKK.
Podane ceny są cenami netto i należy doliczyć do nich 23% podatku VAT.
636 zł / 12 miesięcy
Spełnia wszystkie wymogi GDPR (RODO). Dotyczy ceny za 1 domenę, w przypadku większej liczby domen jest niekorzystne.
Cena nie obejmuje wdrożenia i konfiguracji.
1026 zł / 12 miesięcy
Płatność za minimum 2 domeny. Tylko najwyższy pakiet spełnia wymogi GDPR. Ciekawe rozwiązanie jeśli mamy więcej niż jedną domenę.
Cena nie obejmuje wdrożenia i konfiguracji.
900 zł / 12 miesięcy
Tylko wersja profesjonalna spełnia wymagania GDPR. Ponadto obowiązują limity wyświetleń strony.
Cena nie obejmuje wdrożenia i konfiguracji.
1044 zł / 12 miesięcy
Dotyczy 1 domeny internetowej i niestety obowiązuje limit wyświetleń strony.
Cena nie obejmuje wdrożenia i konfiguracji.
499 zł / 12 miesięcy
Oferujemy wdrożenie Cookie Script w najwyższej wersji. Pełna zgodność GDPR (RODO), bez limitu wyświetleń i z możliwością skanowania nawet do 3000 podstron w witrynie.
Dodatkowo przy zakupie na 24 miesiące, wdrożymy skrypt na Twoją witrynę za 1 zł.
Dlaczego CookieScript jest lepszy od innych rozwiązań?
W przeciwieństwie do wielu innych rozwiązań, CookieScript zapewnia pełny zestaw funkcji wymaganych do pełnej zgodności z RODO , CCPR i innymi przepisami dotyczącymi prywatności :
Dodatkową funkcją jest możliwość elastycznego ustalania cen dla wielu witryn internetowych, czego nie zapewniają inne rozwiązania.
Masz pytania?
Nie musisz szukać odpowiedzi po omacku. Napisz lub zadzwoń – rozwiejemy wątpliwości szybciej niż Google.
Chce się z nami spotkać?
Wpadnij na kawę albo umów się online. Porozmawiamy o Twoim biznesie i pokażemy, co możemy dla Ciebie zrobić.
REDMUSTANG Sp. z o.o.
ul. Kępska 7, 45-129 Opole
NIP: 7543342300
KRS: 0000909460
Tel.: +48 505 514 442
E-mail: agencja@redmustang.pl
Biuro czynne:
Pn-Pt 8:00 – 16:00