5 powodów dlaczego nie warto rezygnować z SEO?

pozycjonowanie opole

W czasach globalnego kryzysu wywołanego przez pandemię wielu właścicieli mniejszych i większych firm zastanawia się nad sensem kontynuowania działań marketingowych — w tym SEO. Czy w czasach kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa sensownym jest kontynuowanie działań w zakresie pozycjonowania? Po co nam SEO, kiedy obroty firmy spadają?

1. Utrata efektów w SEO

Nawet najlepiej zrealizowana strategia SEO nigdy nie daje nic raz na zawsze. Praca nad wzrostem pozycji w wyszukiwarce może być bardzo łatwo zaprzepaszczona, szczególnie w początkowym okresie pozycjonowania. Każda przerwa w działaniach SEO może doprowadzić do utraty wypracowanych efektów. Niestety, ale odbudowa utraconych pozycji jest znacznie bardziej czasochłonna i kosztowna niż utrzymanie ich. Pozycjonowanie to ciągła praca, która daje efekty w dłuższej perspektywie czasu. Jeżeli zastanawiasz się nad całkowitą rezygnacją z prac pozycjonerskich, musisz mieć świadomość, że utracisz sporą część z dotychczasowych efektów.

2. SEO nigdy nie daje natychmiastowych efektów

Dla osób, które miały już styczność z SEO nie jest to nic odkrywczego. Działania podjęte dziś dadzą realny i stabilny efekt w ciągu 2 – 3 miesięcy. Kryzys nie będzie trwał wiecznie, a kiedy się skończy, warto być w czołówce. Dotyczy to wszystkich branż, nawet tych, które dziś ze względu na liczne ograniczenia wydają się być w sytuacji beznadziejnej. Kontynuując prace SEO dziś — zwiększasz szansę swojej firmy na powrót do normalności po zakończeniu aktualnych ograniczeń.

3. Pozycjonowanie to inwestycja na przyszłość

Dzisiaj wiele z firm musi pozostać zamknięte lub ich właściciele z uwagi na niebezpieczeństwo zarażenia sami decydują się na ograniczenia w funkcjonowaniu. Jeżeli jesteś właścicielem właśnie takiej firmy, to dziś inwestycja w SEO jest znacznie korzystniejsza niż reklama GoogleAds. Przede wszystkim jest ona znacznie mniej kosztowna, a efekty (chociaż nie natychmiastowe) są dużo bardziej długotrwałe.

4. Rynek nadal działa

Chociaż przeglądając doniesienia medialne można mieć inne wrażenie, to fakt jest niezaprzeczalny — rynek nadal działa. Konsumenci nadal wydają swoje pieniądze i wciąż zaspokajają swoje potrzeby, chociaż nieco inne niż w normalnej rzeczywistości. Recesja, która jest spodziewana po zakończeniu epidemii, może mieć wpływ na biznes, dlatego warto znaleźć sposób na dotarcie do szerokiego grona klientów. SEO jest jednym z najtańszych i najbardziej efektywnych sposób. Rozwiązanie dużo tańsze niż reklamy GoogleAds, pozwala w perspektywie czasu uzyskać porównywalne wyniki.

5. Epidemia to też czas zysków

Wśród firmy są dziś także podmioty, które zwiększyły swój obrót w ostatnim czasie (producenci i sprzedawcy środków ochrony osobistej, apteki, sklepy online). W takim wypadku warto nie przespać tego czasu i pójść za ciosem. Reklama pozwala na uzyskanie natychmiastowego efektu, ale jest stosunkowo kosztowna. Pozycjonowanie pozwoli utrzymać zwiększone wyniki finansowe także po zakończeniu pandemii.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Wdrożenie Consent Mode v2

Wypełnij pola aby umożliwić nam kontakt z Tobą.