W czasach globalnego kryzysu wywołanego przez pandemię wielu właścicieli mniejszych i większych firm zastanawia się nad sensem kontynuowania działań marketingowych — w tym SEO. Czy w czasach kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa sensownym jest kontynuowanie działań w zakresie pozycjonowania? Po co nam SEO, kiedy obroty firmy spadają?
1. Utrata efektów w SEO
Nawet najlepiej zrealizowana strategia SEO nigdy nie daje nic raz na zawsze. Praca nad wzrostem pozycji w wyszukiwarce może być bardzo łatwo zaprzepaszczona, szczególnie w początkowym okresie pozycjonowania. Każda przerwa w działaniach SEO może doprowadzić do utraty wypracowanych efektów. Niestety, ale odbudowa utraconych pozycji jest znacznie bardziej czasochłonna i kosztowna niż utrzymanie ich. Pozycjonowanie to ciągła praca, która daje efekty w dłuższej perspektywie czasu. Jeżeli zastanawiasz się nad całkowitą rezygnacją z prac pozycjonerskich, musisz mieć świadomość, że utracisz sporą część z dotychczasowych efektów.
2. SEO nigdy nie daje natychmiastowych efektów
Dla osób, które miały już styczność z SEO nie jest to nic odkrywczego. Działania podjęte dziś dadzą realny i stabilny efekt w ciągu 2 – 3 miesięcy. Kryzys nie będzie trwał wiecznie, a kiedy się skończy, warto być w czołówce. Dotyczy to wszystkich branż, nawet tych, które dziś ze względu na liczne ograniczenia wydają się być w sytuacji beznadziejnej. Kontynuując prace SEO dziś — zwiększasz szansę swojej firmy na powrót do normalności po zakończeniu aktualnych ograniczeń.
3. Pozycjonowanie to inwestycja na przyszłość
Dzisiaj wiele z firm musi pozostać zamknięte lub ich właściciele z uwagi na niebezpieczeństwo zarażenia sami decydują się na ograniczenia w funkcjonowaniu. Jeżeli jesteś właścicielem właśnie takiej firmy, to dziś inwestycja w SEO jest znacznie korzystniejsza niż reklama GoogleAds. Przede wszystkim jest ona znacznie mniej kosztowna, a efekty (chociaż nie natychmiastowe) są dużo bardziej długotrwałe.
4. Rynek nadal działa
Chociaż przeglądając doniesienia medialne można mieć inne wrażenie, to fakt jest niezaprzeczalny — rynek nadal działa. Konsumenci nadal wydają swoje pieniądze i wciąż zaspokajają swoje potrzeby, chociaż nieco inne niż w normalnej rzeczywistości. Recesja, która jest spodziewana po zakończeniu epidemii, może mieć wpływ na biznes, dlatego warto znaleźć sposób na dotarcie do szerokiego grona klientów. SEO jest jednym z najtańszych i najbardziej efektywnych sposób. Rozwiązanie dużo tańsze niż reklamy GoogleAds, pozwala w perspektywie czasu uzyskać porównywalne wyniki.
5. Epidemia to też czas zysków
Wśród firmy są dziś także podmioty, które zwiększyły swój obrót w ostatnim czasie (producenci i sprzedawcy środków ochrony osobistej, apteki, sklepy online). W takim wypadku warto nie przespać tego czasu i pójść za ciosem. Reklama pozwala na uzyskanie natychmiastowego efektu, ale jest stosunkowo kosztowna. Pozycjonowanie pozwoli utrzymać zwiększone wyniki finansowe także po zakończeniu pandemii.