fbpx
 

Pozycjonowanie stron to skuteczny sposób na trwałe zwiększenie naturalnego ruchu na naszej stronie. Dzięki podniesieniu pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania Google, możemy w skuteczny sposób zyskać nowy ruch – a więc i nowych klientów dla naszej firmy.

Gdzie najlepiej ukryć trupa? Na drugiej stronie wyników wyszukiwania – ten pozycjonerski suchar całkiem dobrze określa to, kto liczy się w wyszukiwarce Google. Największe zyski (poza nielicznymi wyjątkami) czerpią strony zlokalizowane w TOP 10, czyli mówiąc prościej, na pierwszej stronie wyników Google. O miejsce wśród najlepszych z najlepszych wcale nie jest jednak łatwo. Poza wynikami naturalnymi chcą tam zaistnieć Mapy Google oraz wyniki z reklam GoogleAds. Pierwsza dziesiątka to ekipa wybitnie elitarna i trafienie do niej wcale nie jest łatwe. Tak to już jest, że wraz ze wzrostem trudności, rosną też koszty. Za co więc płacisz, wykupując pakiet SEO?

 

Optymalizacja strony pod SEO

Optymalizacja stron on site i off site to zawsze podstawa SEO. Polega to przede wszystkim na zoptymalizowaniu strony internetowej w taki sposób, by działała, jak najszybciej. Dodatkowo powinny zostać zoptymalizowane teksty, dodane meta title i meta descirption, alty i dostosowane rozmiary zdjęć. Taka optymalizacja to dobry wstęp do dalszego pozycjonowania. W niektórych przypadkach już dobre zoptymalizowanie strony pod SEO pozwoli jej wspiąć się na interesujące pozycje w Google. Nie ma jednak nic za darmo. Optymalizacja to praca dla kilka działów: kodera, specjalisty SEO i copywritera, a więc spory koszt. Na szczęście wykonywana jest ona tylko na początku, a później może być jedynie poprawiana lub rozszerzana.

 

Pozyskiwanie linków do SEO

Czas na crème de la crème pozycjonowania – pozyskiwanie linków. To dzisiaj podstawowe działanie, które sprawia, że strony pną się w górę. Mówiąc najprościej: im więcej stron prowadzi poprzez linki do naszej strony, tym bardziej wiarygodni jesteśmy w oczach Google. Im większa wiarygodność, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. Proste prawda? Skąd więc pozyskiwać linki do pozycjonowania? Jest to praca żmudna, która nie ma końca. Budżet wykorzystywany jest przede wszystkim na utrzymanie blogów (tzw. zaplecz), które linkują do naszej strony, oraz zakup artykułów sponsorowanych na blogach spoza naszej „stajni”. Koszt jednego artykułu z publikacją to co najmniej 150 zł. Oczywiście im linków więcej, tym lepiej, a koszty rosną…

 

Narzędzia SEO

By móc rzetelnie i uczciwie kontrolować prace i efekty pozycjonowania niezbędne jest korzystanie z programów SEO. Narzędzia takie jak SeoStation, Senuto, Ahrefs czy Majestic nie są tanie. Przykładowo koszt miesięczny abonamentu Majestic to prawie 100 euro, a koszt Ahrefs zamyka się w kwocie 180 dolarów miesięczne. Tanio więc nie jest, ale tylko zewnętrzne i niezależne od Googla programy są w stanie skutecznie i uczciwie określić pozycje, na jakich znajduje się aktualnie strona, a także podpowiadać pozycjonerom co jeszcze należy zmienić, by polepszyć efekt.

Pamiętaj, że na SEO nie warto oszczędzać. Pozycjonowanie wykonywane rzetelnie musi kosztować, chociażby ze względu na wykorzystanie profesjonalnych narzędzi, umieszczanie artykułów sponsorowanych na renomowanych blogach czy ilość osób zaangażowanych w prace nad serwisem. Do tego należy dodać analizę konkurencji, budowę zaplecz, proxy, katalogi i listy SEO, a w końcu przygotowanie raportów.

Poprzedni
Następny