Dla wielu firm jednym z wyznaczników sukcesu w marketingu internetowym jest pozycja w wyszukiwarce Google. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że im wyższa pozycja, tym lepsze potencjalne wyniki zarówno jeśli chodzi o względy wizerunkowe, jak i biznesowe. Odpowiedni efekt zależy w dużej mierze od tego jak została przeprowadzona optymalizacja strony internetowej. Jak jednak sprawdzić na jakim miejscu w wynikach wyszukiwania jest nasza strona internetowa? Sprawdź jak kontrolować działania SEO.

 

Sposób na skuteczne sprawdzenie pozycji w Google

Najprostszą i najczęściej stosowaną metodą jest wpisanie danej frazy w Google i sprawdzenie, gdzie plasuje się strona. Taki sposób może dać pewne pożyteczne informacje, ale w przeważającej większości bywa nieskuteczny, gdyż o pozycji w wyszukiwarce decyduje m.in. ilość wejść w daną witrynę, czy też lokalizacja. Należy także pamiętać, że im częściej odwiedzamy z naszego komputera daną witrynę tym wyniki będą bardziej niemiarodajne. Na innym urządzeniu pozycja naszej witryny może się znacząco różnić.

Wiele witryn umożliwia bezpłatne i szybkie sprawdzenie pozycji on-line, gdzie wystarczy wpisać np. frazę i stronę www, której analiza ma dotyczyć. Jest to dużo skuteczniejszy sposób niż własnoręczne sprawdzenie pozycji poprzez przeglądanie wyszukiwarki, lecz zazwyczaj pokazuje się jedynie aktualne miejsce w Google. Informacje w takich systemach mogą być podane szczątkowo, a co za tym idzie często są niesatysfakcjonujące. Do pewnych wniosków trzeba dojść samemu, lecz istnieje spore ryzyko, iż będą one błędne.

 

Skuteczne narzędzia do analizy SEO

Najbardziej skuteczną, miarodajną i obiektywną metodą sprawdzenia pozycji jest skorzystanie z dedykowanych narzędzi analitycznych takich jak: Senuto, SEO Station, Senstorm, Google Search Console, itp. Tego typu aplikacje wyświetlają nie tylko aktualne miejsce w wyszukiwarce Google, ale także m.in. wyświetlają historię pozycji w danym przedziale czasowym, sugestie fraz do stosowania w danym momencie, ilość wyszukiwań słów kluczowych w ciągu miesiąca, pozycje konkurencji, itd. Wiele z programów uwzględnia okresową aktualizację algorytmów Google, która wpływa na pozycje danych fraz i podpowiadają, jakie środki należy wprowadzić, by zapobiec ewentualnym spadkom.

Szczegółową analizą zajmują się agencje marketingowe, które mają dostęp do wielu specjalistycznych narzędzi, a także posiadają wiedzę potrzebną do pozycjonowania stron w taki sposób, by znalazły się na pierwszych stronach wyszukiwarki. Im bardziej kompleksowe analizy, tym lepsze z punktu widzenia firmy będą wyniki.

Następny