Pozycjonowanie Wizytówki w Google — jak osiągnąć sukces?

Wizytówka Google to kluczowy element dla lokalnych firm, pomagający potencjalnym klientom znaleźć i skontaktować się z danym przedsiębiorstwem. Wypozycjonowanie wizytówki w Google ma ogromne znaczenie dla zwiększenia widoczności online i przyciągnięcia lokalnego ruchu do Twojej firmy.

Co to jest Wizytówka Google?

Wizytówka Google, znana również jako profil Google My Business, to darmowe narzędzie oferowane przez Google, które umożliwia firmom i przedsiębiorstwom zarządzanie swoją obecnością online w wyszukiwarce Google oraz na mapach Google Maps. Jest to swojego rodzaju cyfrowa wizytówka, która dostarcza potencjalnym klientom istotnych informacji o danej firmie, takich jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu, recenzje, zdjęcia, opinie oraz link do strony internetowej.

Jak wypozycjonować Wizytówkę Google?

Na wyniki wyszukiwania w sekcji Map Google wpływ mają 3 elementy: odległość, treść oraz popularność. Odległość to obszar, na którym się znajdujemy. Wizytówki Google działają lokalnie i w tej sekcji prezentowane są wyniki najbliżej użytkownika. Zazwyczaj zasięg poszczególnej wizytówki to kilka, kilkanaście kilometrów — w zależności od branży i konkurencji (zdarzają się wizytówki o zasięgu sięgającym kilkudziesięciu kilometrów — jednak to rzadkość). Kolejnym czynnikiem rankingowym jest popularność. Pod tą nazwą kryje się kilka elementów — popularność zarówno naszej strony internetowej (tak, Wizytówka Google jest mocno powiązana ze stroną www), jak i liczba opinii, zdjęć od użytkowników czy aktywności użytkowników. Google promuje wizytówki, które są popularne, jako te dostarczające lepszej jakości informacje. Na te dwa czynniki mamy ograniczony wpływ. Kluczowa w pozycjonowaniu Wizytówki Google jest optymalizacja treści.

Optymalizacja Wizytówki Google

Optymalizacja Wizytówki Google polega na jak najbardziej szczegółowym uzupełnieniu danych wizytówki oraz dostosowaniu treści pod słowa kluczowe, na których nam zależy. Aby nasza Wizytówka wyświetlała się użytkownikom, którzy szukają wybranych zagadnień (słów kluczowych), musimy nasycić wizytówkę odpowiednią treścią. Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że wszystkie informacje na wizytówce są aktualne i dokładne, w tym nazwa firmy, adres, godziny otwarcia, numer telefonu i strona internetowa. Nie można zapominać o kategoriach. Należy wybrać odpowiednie kategorie dla swojej firmy, aby ułatwić użytkownikom znalezienie Twojej wizytówki podczas wyszukiwania. Nie wiesz, jakie kategorie będą dla Ciebie najlepsze? Sprawdź, jakie kategorie ustawiła konkurencja! Nie można zapomnieć też o zdjęciach i filmach. Dodaj wysokiej jakości zdjęcia i multimedia, które przedstawiają Twoją firmę, produkty i usługi. W końcu pozyskuj opinie i odpowiadaj na nie! Zachęcaj swoich Klientów do pozostawiania recenzji na Twojej wizytówce i odpowiadaj na nie. Wszystkie te działania, oraz aktywne prowadzenia Wizytówki, zwiększa szanse na wyświetlenie Twojej wizytówki w czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Chcesz się dowiedzieć, jak skutecznie docierać do Klientów w wyszukiwarce Google? Sprawdź zakładkę “Kontakt” i umów się na spotkanie.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Wdrożenie Consent Mode v2

Wypełnij pola aby umożliwić nam kontakt z Tobą.