Jak zrobić aby strona internetowa była widoczna w Google?

Widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google jest kluczowa dla każdego właściciela strony. Po co tworzyć stronę, kiedy nikt jej nie znajdzie w Internecie? Właśnie dlatego tak istotna jest indeksacja strony w Google. Pozycja w wyszukiwarce może znacznie zwiększyć ruch na stronie, poprawić rozpoznawalność marki czy przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.

Co zrobić kiedy strony nie ma w Google?

Prace nad indeksacją strony najlepiej zacząć od założenie konta w Google Search Console. Jest to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google, które umożliwia właścicielom witryn monitorowanie, utrzymanie i rozwiązywanie problemów związanych z obecnością ich stron w wynikach wyszukiwania Google. Jest to niezbędne narzędzie dla każdego, kto chce poprawić widoczność swojej strony internetowej i zrozumieć, jak Google indeksuje i wyświetla ich witrynę.

Jak założyć Google Search Console?

  1. Utwórz konto Google: Jeśli nie masz jeszcze konta Google, musisz je utworzyć. Możesz to zrobić na stronie https://www.google.com/account/about/
  2. Przejdź do Search Console: Otwórz stronę https://search.google.com/search-console/about i zaloguj się przy użyciu swojego konta Google.
  3. Dodaj swoją witrynę: Kliknij przycisk „Dodaj witrynę” i wprowadź adres URL swojej strony internetowej. Możesz dodać witrynę jako domenę (np. example.com) lub prefiks ścieżki (np. /blog).
  4. Zweryfikuj własność witryny: Google musi zweryfikować, czy jesteś właścicielem witryny, którą chcesz dodać.

Jak sprawdzić, czy strona jest widoczna w Google?

By sprawdzić czy nasza strona internetowa jest widoczna w Google, możemy wejść w Google Search Console i wkleić dowolny link z naszej strony (najlepiej by był to link do strony głównej). Otrzymamy wynik, na którym pojawi się informacja o indeksacji strony lub jej braku, a także dacie ostatniego sprawdzenia. Aktualny status indeksacji strony można także sprawdzić poprzez użycie komendy „site:”.  Wówczas należy wpisać w wyszukiwarce Google polecenie „site:twojadomena.com”. Jeśli Twoje strony są zaindeksowane, pojawią się w wynikach wyszukiwania.

Kolejnym elementem optymalizacji naszego konta w Google Search Console jest przesłanie mapy witryny. Mapa witryny to plik XML, który zawiera listę wszystkich stron na Twojej stronie internetowej, które chcesz, aby Google zaindeksował. By wygenerować taką mapę najprościej jest użyć narzędzi takich jak Yoast SEO lub All in One SEO (dla WordPress) lub generatorów sitemap online.

Jeżeli prawidłowo utworzyłeś konto w Google Search Console nadeszła pora na zoptymalizowanie swojej strony internetowej. Więcej o tym, na czym polega SEO przeczytasz w naszym artykule Search Engine Optimization SEO – co to jest?

Regularne korzystanie z Google Search Console może pomóc Ci poprawić widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce Google, zwiększyć ruch organiczny i uzyskać więcej wartościowych leadów. Pamiętaj, że jeśli masz wiele witryn internetowych, możesz dodać je wszystkie do jednego konta Search Console.

Potrzebujesz na ten temat więcej informacji? Odwiedź naszą zakładkę KONTAKT i napisz do nas.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Wdrożenie Consent Mode v2

Wypełnij pola aby umożliwić nam kontakt z Tobą.