Jak założyć wizytówkę Google?

Jednym z czynników wpływających na sukces firmy jest posiadanie własnej wizytówki w wyszukiwarce Google. Dzięki temu potencjalni klienci mogą szybciej znaleźć dane przedsiębiorstwo, a posiadanie wizytówki dodatkowo zwiększa widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. Co należy zrobić, by być bardziej zauważalnym w świadomości potencjalnych klientów? Przeczytajcie nasz poradnik jak założyć wizytówkę Google. 😊

 

 

Instrukcja zakładania wizytówki Google

 

Pierwszy krok to posiadanie konta Google. Następnie wchodzimy w Google Moja Firma (Google My Business), gdzie zakładamy wizytówkę Google. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie danych, podajemy nazwę firmy, a następnie wpisujemy dokładny adres (kraj, ulica, kod pocztowy, miejscowość). Lepiej sprawdzić, czy takowa wizytówka nie istnieje, bo w przeciwnym wypadku będziemy mieli dwie wizytówki tej samej firmy, co może być w pewnym sensie kłopotliwe. Potem podajemy kategorię, która będzie widoczna na wizytówce naszej firmy. Musi być ona zgodna z profilem działalności, by zwiększyć szanse na lepsze wyszukiwanie po wpisaniu odpowiedniej frazy. Później można dodawać kolejne frazy, które też muszą być zgodne z rzeczywistością.

 

Kolejny etap to wpisanie danych kontaktowych, w którym wpisujemy numer telefonu i stronę internetową. Adres na stronie i na tworzonej wizytówce muszą być spójne, by uniknąć niepotrzebnych kłopotów i nieporozumień.

 

Po tym wszystkim przechodzimy do etapu weryfikacji, który może być przeprowadzony na kilka sposobów. Pierwszy z nich to zamówienie kartki pocztowej, gdzie podajemy dane osoby do kontaktu i po 2-4 tygodniach na adres podany podczas rejestracji zostanie wysłana kartka z kodem weryfikacyjnym, który musimy wprowadzić w zakładce „Zweryfikuj lokalizacje”. Szybszym sposobem, lecz dostępnym tylko dla niektórych przedsiębiorstw, jest podanie numeru telefonu, by system mógł do nas zadzwonić lub wysłać wiadomość z kodem weryfikacyjnym do wpisania. Czasami wymaga to kilku prób, jednak finalnie weryfikacja poprzez telefon lub sms dojdzie do skutku.

 

 

Uzupełnienie wizytówki Google

 

Gdy profil naszej firmy zostanie utworzony, możemy przystąpić do optymalizacji danych, które zwiększą szansę na odnalezienie się w tłumie. Najpierw uszczegóławiamy wizytówkę poprzez wpisanie godzin pracy oraz opisu firmy, gdzie można zawrzeć najważniejsze informacje o ogólnej działalności. Opis ten musi mieć maksymalnie 750 znaków, z czego pierwszych 250 będzie widocznych bezpośrednio, a reszta po kliknięciu „Więcej”. Dzięki temu klient dowie się więcej o naszej firmie oraz będzie wiedział, w jakich godzinach się skontaktować, by móc szybciej załatwić najpotrzebniejsze sprawy.

 

Warto też wstawiać zdjęcia prezentujące naszą firmę, by zwiększyć atrakcyjność naszej wizytówki. Muszą być one w formacie JPG lub PNG, a rozmiar musi się mieścić między 10kb a 5mb. Minimalna rozdzielczość wstawianego zdjęcia musi wynosić 720px na 720px. Można też wstawiać filmy trwające do pół minuty, ale musi on prezentować firmę, jej działalność lub pracowników. Gdy wstawimy co najmniej dwa filmy, pojawi się nowa zakładka „Filmy”, gdzie będziemy mogli wstawiać kolejne klipy promocyjne.

 

 

Jak widać, utworzenie wizytówki w Google Moja Firma nie jest skomplikowana i wymaga posiadania kilku najważniejszych informacji o firmie, które należy wprowadzić. Posiadanie tej wizytówki to też odpowiedzialność i wymóg stałej aktualizacji, by być ciągle widocznym dla klientów. Trzeba też przestrzegać kilku zasad, by Google nie zlikwidował ani konta, ani tym bardziej wizytówki. Jednak potencjalne korzyści są niewspółmiernie większe i z tego względu warto założyć wizytówkę Google Moja Firma, by wzmocnić swoją pozycję na rynku.

Poprzedni
Następny