Chcesz z nami porozmawiać?
Nasi eksperci są do Twojej dyspozycji.
Napisz do nas lub umów się na rozmowę telefoniczną.
Wdrażamy rozwiązanie dzięki, któremu Twoja strona lub sklep internetowy będzie spełniał wszystkie wymagania GDPR tzw. RODO.
Nie daj się naciągnąć na inne skrypty, które nie spełniają wymogów prawa UE!
Od marca 2024 roku, w życie weszły zmiany związane z polityką RODO, w zakresie pozyskiwania i wykorzystywania plików cookies na stronach internetowych. Na niektórych stronach i sklepach widzimy już zmienione banery cookies — tzw. banery zgody. 6 marca 2024 roku wszedł w życie Digital Markets Act, czyli akt o rynkach cyfrowych, kładący nacisk na egzekwowanie od właścicieli witryn respektowania praw użytkowników.
Jeśli chcesz nadal korzystać z Google Ads lub Google Analytics i kierować reklamy do użytkowników w Unii Europejskiej, musisz wdrożyć Google Consent Mode V2 do 6 marca 2024 r.
Wymagane tagi | Google Consent Mode | Google Consent Mode V2 |
---|---|---|
ANALYTICS_STORAGE | ||
AD_STORAGE | ||
AD_USER_DATA | ||
AD_PERSONALIZATION |
Główną zmianą w Google Consent Mode V2, w porównaniu do Consens Mode, są dodatkowe parametry zgód: ad_user_data i ad_personalization.
Te parametry pozwalają na jeszcze większą kontrolę użytkownika, jakie dane udostępnia odwiedzanej witrynie internetowej. ad_user_data pozwala na określenie, czy dane użytkownika mogą być wykorzystywane do celów reklamowych, podczas gdy ad_personalization dotyczy zgody na wykorzystanie danych użytkownika w reklamach spersonalizowanych.
Oznacza to, że możesz dokładnie dostosować, jakie dane są zbierane i jak są wykorzystywane, zapewniając zgodność z prawem i preferencjami użytkowników.
Na swojej stronie internetowej lub sklepie należy uruchomić tryb zgody oraz odpowiednio skonfigurowane tagi i upewnić się, że platforma do zarządzania zgodami uwzględnia nowe parametry „ad_user_data” i „ad_personalization”. Tagi automatycznie dostosowują swoje zachowanie do wyborów podjętych przez użytkownika na stronie (w banerze zgód).
Pamiętaj jednak, że od 6 marca 2024 sam baner już nie wystarczy! Od tej daty informacje pozyskane od użytkowników strony należy przekazywać do CPM.
CPM to oprogramowanie do zarządzania zgodami. Pozwala właścicielom witryn zarządzać zbieraniem zgód zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony danych i prywatności.
CMP dostarcza stronom gotowy baner zgody z informacją wyjaśniającą użytkownikom, w jaki sposób i dlaczego chcemy, aby ich dane osobowe były wykorzystywane, a także którzy dostawcy będą korzystać z tych danych.
Gdy wyrazimy zgodę, platforma przechowuje i efektywnie zarządza gromadzonymi zgodami. Firmy, które oferują platformy do zarządzania zgodami – są to rozwiązania płatne najczęściej w formie abonamentu, są stale na bieżąco z obowiązującym prawem. CMP certyfikowani przez Google i zgodni z obowiązującymi normami prawnym UE znajdziesz tutaj: https://cmppartnerprogram.withgoogle.com.
REDMUSTANG® wdraża rozwiązania partnera Google – firmy CookieScript.
Reklamy zostaną wstrzymane i nie będziesz mógł ich wyświetlać użytkownikom, bowiem nie będą oni mogli wyrazić swojej zgody na wykorzystanie danych w reklamach.
Używanie statystyk Google Analytics zostanie zablokowane, co wpłynie na skuteczność Twoich działań reklamowych i nie będziesz już mógł zliczać odwiedzin ani przeglądać statystyk strony.
Zablokowane będzie wyświetlanie reklam dostosowanych do klientów. Nie będziesz już mógł śledzić zachowań i ponownie wyświetlać im treści reklam.
Bez mierzenia konwersji działania reklamowe staną się bezwartościowe. Stracisz możliwość śledzenia skuteczności reklam. Dzięki konwersji możemy stale mierzyć i poprawiać współczynnik reklamy.
Google zapowiedział już, że brak zgodności, może wpłynąć na pozycje serwisu internetowego w Google. Pamiętamy, że podobnie było z wdrożeniem SSL — początkowo nie miało to wpływu, aktualnie jest to niezwykle istotny element optymalizacji SEO.
Brak wdrożenia nowych wytycznych jest zagrożone karami finansowymi od 10% do 20% rocznego obrotu. Jak dobrze wiemy, lepiej zapobiegać niż później się tłumaczyć lub – co gorsza – zapłacić karę.
Musisz koniecznie wybrać jednego z autoryzowanych Partnerów Google obsługujących CMP. CPM to oprogramowanie do zarządzania zgodami. Pozwala właścicielom witryn zarządzać zbieraniem zgód zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony danych i prywatności w UE.
CMP dostarcza stronom gotowy baner zgody z informacją wyjaśniającą użytkownikom, w jaki sposób i dlaczego chcemy, aby ich dane osobowe były wykorzystywane, a także którzy dostawcy będą korzystać z tych danych.
Listę partnerów znajdziesz na stronie Google pod tym linkiem https://cmppartnerprogram.withgoogle.com.
Poniżej przedstawimy Ci, jakie są koszty wdrożenia zmian oraz porównamy możliwości.
Uwaga! Przy wyborze CMP należy pamiętać, aby wybrać skrypt, który spełnia wymagania Unii Europejskiej tzw. GDPR, w Polsce nazywanym potocznie RODO. Dla przykładu: w USA obowiązuje polityka CCPA, w Kandzie — PIPEDA, w Brazylii -LGPD, a w Turcji — KVKK.
Spełnia wszystkie wymogi GDPR (RODO). Dotyczy ceny za 1 domenę, w przypadku większej liczby domen jest niekorzystne.
Cena nie obejmuje wdrożenia i konfiguracji.
Płatność za minimum 2 domeny.
Tylko najwyższy pakiet spełnia wymogi GDPR. Ciekawe rozwiązanie jeśli mamy więcej niż jedną domenę.
Cena nie obejmuje wdrożenia i konfiguracji.
Tylko wersja profesjonalna spełnia wymagania GDPR. Ponadto obowiązują limity wyświetleń strony.
Cena nie obejmuje wdrożenia i konfiguracji.
Dotyczy 1 domeny internetowej i niestety obowiązuje limit wyświetleń strony.
Cena nie obejmuje wdrożenia i konfiguracji.
Oferujemy wdrożenie Cookie Script w najwyższej wersji. Pełna zgodność GDPR (RODO), bez limitu wyświetleń i z możliwością skanowania nawet do 3000 podstron w witrynie.
Dodatkowo przy zakupie na 24 miesiące, wdrożymy skrypt na Twoją witrynę za 1 zł.
– założenie konta Klienta na stronie CookieScript,
– konfiguracja ustawień pod Klienta na koncie Klienta w CookieScript.
# jeżeli Klient posiada zainstalowany na stronie / sklepie Google Tag Manager:
– otrzymanie dostępów administracyjnych do Google Tag Managera,
– wgranie tagu CookieScript CMP (Consent Mode),
– konfiguracja tagu CookieScript CMP (Consent Mode),
– zmiana ustawień reguł uruchamiających w innych aktywnych tagach (dotyczy wyłącznie tagów aktywnych na całej stronie),
– przesłanie zmian w Google Tag Managerze do aktywacji,
– weryfikacja prawidłowego działania.
# jeżeli Klient nie posiada zainstalowanego na stronie / sklepie Google Tag Mnagera:
– uzyskanie dostępów do edycji sekcji head i body w stronie lub sklepie,
– założenie oraz konfiguracja konta Google Tag Managera,
– wgranie Google Tag Managera do strony lub sklepu,
– wgranie tagu CookieScript CMP (Consent Mode),
– konfiguracja tagu CookieScript CMP (Consent Mode),
– zmiana ustawień reguł uruchamiających w innych aktywnych tagach (dotyczy wyłącznie tagów aktywnych na całej stronie),
– przesłanie zmian w Google Tag Managerze do aktywacji,
– weryfikacja prawidłowego działania.
Jeśli chcesz nadal korzystać z usług Google Ads i prowadzić remarketing dla użytkowników z Unii Europejskiej, musisz wdrożyć Google Consent Mode v2 do marca 2024 r. Użytkownicy, którzy nie będą korzystać z Google Consent Mode v2 do marca 2024 r., nie będą mogli korzystać z Google Ads i nie będą w stanie pozyskać nowych użytkowników z Europy. Najłatwiejszym sposobem wdrożenia trybu uzyskiwania zgody Google Consent Mode v2 jest użycie certyfikowanego przez Google CMP z trybem uzyskiwania zgody Google Consent Mode v2.
Google Consent Mode v2 (GCM v2) to zaktualizowany mechanizm Google do zarządzania zgodami użytkowników na wykorzystanie ich danych za pomocą plików cookies (ciasteczek). Dotyczy on takich usług Google jak Google Analytics, Google Ads, Facebook ADS czy Google Tag Manager.
Tryb uzyskiwania zgody Google ma zapewnić większą ochronę prywatności internautów. Dzięki niemu śledzenie użytkownika w celach reklamowych i analitycznych ma się odbywać tylko za jego wyraźną zgodą.
Google Consent Mode v2 wejdzie w życie 6 marca 2024 roku.
W przeciwieństwie do wielu innych rozwiązań, CookieScript zapewnia pełny zestaw funkcji wymaganych do pełnej zgodności z RODO , CCPR i innymi przepisami dotyczącymi prywatności :
Dodatkową funkcją jest możliwość elastycznego ustalania cen dla wielu witryn internetowych, czego nie zapewniają inne rozwiązania.
Google Consent Mode v2 wprowadza nam dwa nowe pojęcia związane z reklamami i ich personalizacją. Do kluczowych parametrów, które obowiązywały do tej pory, czyli:
analytics_storage (zgoda na zbieranie danych analitycznych) i ad_storage (zgoda na pomiar skuteczności reklam), dołączają:
parametr ad_user_data — pozwala Google zbierać dane użytkownika w celach reklamowych;
parametr
ad_personalization — umożliwia wykorzystywanie danych do personalizacji reklam, czyli np. w remarketingu.
Zgodnie z wytycznymi RODO każdy użytkownik strony ma prawo do ochrony swoich danych i zezwolenia na zbieranie tylko tych informacji, które sam wskaże. Dlatego też wdrożenie consent mode jest obowiązkowe w przypadku wszystkich stron, które takie dane zbierają. Brak wdrożenia trybu uzyskania zgody może skutkować m.in. brakiem możliwości tworzenia list remarketingowych, wstrzymanie śledzenia konwersji w Google Ads czy nałożeniem kar przez Urząd Ochrony Danych Osobowych.
Pierwsza wersja Google Consent Mode, wprowadzona w 2020 roku, była rewolucyjna. Pozwalała właścicielom stron internetowych i aplikacji na dostosowanie funkcji śledzenia w zależności od zgód użytkowników na cookies, co było krokiem w kierunku zwiększenia prywatności i zgodności z RODO. Consent Mode V1 działał dobrze, ale jak to w technologii bywa, czasem pojawia się potrzeba aktualizacji i oto jesteśmy – przy wersji V2.
Google Consent Mode V2 wprowadza nowe poziomy dostosowania i zgodności, które są kluczowe dla zachowania zgodności z najnowszymi przepisami dotyczącymi prywatności, takimi jak Digital Markets Act (DMA). Jest to nie tylko kwestia zgodności, ale również skuteczności – wykorzystanie danych w sposób bardziej świadomy i etyczny jest teraz bardziej istotne niż kiedykolwiek.
Nasi eksperci są do Twojej dyspozycji.
Napisz do nas lub umów się na rozmowę telefoniczną.
Wypełnij pola aby umożliwić nam kontakt z Tobą.