Social media to dziś wielomilionowe grono odbiorców i platforma, która tworzy możliwość promocji na niespotykaną wcześniej skalę — dostępną dla każdej firmy. Dziś by dotrzeć do milionów odbiorców nie potrzeba kosztownych kampanii w telewizji. Media społecznościowe to miejsce, w którym każda firma znajdzie swoich odbiorców.
Kampania reklamowa w social mediach
Media społecznościowe to niezwykła szansa na szybką i stosunkowo tanią promocję swojej firmy czy usług. Już nawet niewielki budżet pozwoli na wyświetlanie się naszych reklam, bo w mediach społecznościowych najważniejszy jest… pomysł! Koszty reklamy mogą być naprawdę niskie, jeżeli zdecydujemy się na kampanię, która przyciągnie uwagę. Na Facebooku czy Instagramie nie sprawdzą się sztampowe slogany i opatrzone grafiki. Bądź kreatywny – firma, która się wyróżnia, ma szansę na sukces. Mnogość formatów reklam sprawia, że możemy reklamować się grafiką, filmem, relacją, karuzelą zdjęć czy wiadomością sponsorowaną. Warto by reklama w social mediach odbywała się na wielu kanałach jednocześnie.
Influencer marketing – zwiększaj swoje zasięgi
Influencer marketing to jedna z najbardziej kosztownych, jak i zarazem efektywnych reklam w social mediach. Influencer to osoba posiadająca duży zasięg na swoich kanałach w mediach społecznościowych. W wielu wypadkach bywa on także autorytetem dla innych obserwujących. Do takiej grupy osób zaliczamy celebrytów, ekspertów, twórców treści i blogerów. Reklamowanie produktów czy usług przez influencerów często bywa kosztowne, ale zarazem niezwykle skuteczne. Pamiętać trzeba jednak o odpowiednim researchu – jaką historię ma dany influencer? W jakie inne kampanie w social mediach się angażował? Kim są jego odbiorcy? To tylko kilka pytań, które warto sobie zadać przed podpisaniem umowy na współpracę. Szczególną formą reklamy jest zdobycie „ambasadora marki” – oznacza to najczęściej wieloletnią współpracę i stałe powiązanie w świadomości odbiorców gwiazdy z marką.
Remarketing na Facebooku i Instagramie
Śledź odwiedzających stronę internetową twojej firmy w social mediach. Dzięki kampanii remarketingowej w social mediach masz możliwość wyświetlania reklam osobom, które już wcześniej odwiedziły stronę www firmy i zachęcać ich do powrotu. Przypominaj o niedokończonych transakcjach lub informuj o nowościach. Remarketing na Facebooku realizowany jest za pomocą Pixela – to wtyczka śledząca umieszczania na stronie internetowej, która łączy się z FB. W ten sposób możesz skierować reklamę bezpośrednio do osób, które faktycznie są zainteresowane Twoją ofertą. Zwiększa to skuteczność reklamy i obniża jej koszt.
Wiadomości sponsorowane, czyli newsletter na Facebooku
Rozbudowane możliwość reklamowe na Facebooku pozwalają stworzyć kampanię wysyłającą wiadomości sponsorowane do naszych odbiorców. Reklama ta jest skierowana do osób, które w przeszłości nawiązały już kontakt z naszym fanpagem. Teraz możemy przypomnieć im o sobie, tworząc spersonalizowane wiadomości i zachęcając do ponownego nawiązania kontaktu. Działaj i utrzymuj stały kontakt z odbiorcami, niech wiedzą, że o nich pamiętasz. Social media to świetne narzędzie do tworzenia więzi pomiędzy kupującym i marką.