fbpx
 

Przygotowanie treści, które wypełnią naszą stronę internetową to zadanie nie tyle trudne, co kluczowe w kontekście jej funkcjonowania. To właśnie treść – wizualna i tekstowa, będzie odpowiadać za przekonanie odwiedzającego naszą stronę do dalszego działania lub… do szybkiego wyjścia. Jak więc pisać teksty na strony internetowe by nie tracić klientów?

 

Angażujące teksty na stronę internetową

Dlaczego, ktoś kto odwiedza naszą stronę internetową ma w ogóle zacząć ją czytać? Co mamy do zaoferowania poza ofertą samą w sobie? To kluczowe pytanie – najważniejsze do rozpoczęcia relacji jest przyciągnięcie uwagi. W każdym tekście musi pojawić się magnes, który sprawi, że odbiorca będzie chciał dowiedzieć się, co mamy mu do przekazania. Uwagę odbiorcy przyciągnij chwytliwym nagłówkiem, tematem ale pamiętaj! Nie kłam – używanie chwytliwych, ale mylących treści może przynieść więcej szkody niż pożytku. Traktuj odbiorcę tak, jakbyś sam chciał być traktowany.

 

Wzbudzenie zainteresowania i stworzenie potrzeby zakupu

Udało ci się już zwrócić uwagę? Jest dobrze, ale czas przejść do ataku! Wzbudź zainteresowanie, by przygoda z naszym tekstem nie skończyła się po dwóch zdaniach wprowadzenia. Możesz zacząć podawać przykłady rozwiązań, opisywać narzędzia, dawać realne porady, z których można skorzystać. Podstawową zasadą jest pisanie od ogółu do szczegółu. Wiedz, że ludzie coraz częściej zamiast czytać pełny tekst, jedynie go „skanują” wzrokiem. Najważniejsze informacje umieszczaj na początku i końcu akapitu.

Jeżeli masz już odbiorcę, który zapoznał się z treścią twojej strony – nadszedł czas by rozbudzić w nim chęć posiadania. To jest ten moment, kiedy możesz mu wprost zaproponować swoją ofertę. Przedstaw swoje rozwiązania, wskaż jego zalety i co może się stać, jeżeli odbiorca nie dokona zakupu. Cały przekaz należy zakończyć… wezwaniem do działania! Ostatni krok to moment by wskazać odbiorcy, jakie działanie powinien podjąć. Koniec tekstu to także dobre miejsce dla formularza kontaktowego, prezentacji produktów, przejścia do sklepu lub zakładki kontakt.

Poprzedni
Następny