Top 5 narzędzi do analizy Social Media

narzedzia-social-media

Top 5 narzędzi do analizy Social Media. Poznaj narzędzia, dzięki którym zmierzysz efektywność swoich działań w mediach społecznościowych. Jeśli miałybyśmy określić najważniejszy atut przeprowadzania analizy social media, to bez wątpienia powiedzielibyśmy, że opierając się na danych nie przepalasz swoich zasobów – czasu, pieniędzy i pomysłów.

Oto lista narzędzi do analizy Social Media:

  1. Brand24
  2. Squarelovin
  3. Grytics
  4. Sotrender
  5. Rival IQ

1. Brand24

Brand24 to kompleksowe narzędzie do śledzenia social mediów, które gromadzi publicznie dostępne wzmianki internetowe. Za jego pomocą możesz w łatwy sposób weryfikować to, co mówi się w sieci na temat marki i odszukać reakcje publiki na Twoje działania marketingowe. Wystarczy, że założysz projekt na konkretne słowa kluczowe związane z firmą, kampanią marketingową, czy brandowymi hashtagami. Brand24 ma dodatkowo funkcje, które pomogą Ci w raportowaniu Twoich działań:

  • tworzenie automatycznych raportów PDF,
  • generowanie infografik z informacjami,
  • eksport danych do Excela.

Platformy social media, które dostępne na Brand24:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Twitter,
  • YouTube,
  • TikTok,
  • Twitch.
Top 5 narzędzi do analizy Social Media

2. Squarelovin

To narzędzie, które ucieszy wszystkich entuzjastów sprzedaży za pośrednictwem Instagrama, gdyż Squarelovin jest przeznaczone właśnie Instagramowi. Jedna platforma, która jednoczy analizę danych, tworzenie treści i posiada integracje ze stronami na zewnątrz.

Używając narzędzia Squarelovin dowiesz się m.in.:

  • o której godzinie Twoi fani są aktywni,
  • które treści uzyskują najwięcej interakcji,
  • wskazówki odnośnie najlepszych godzin do publikacji treści.
Top 5 narzędzi do analizy Social Media

3. Grytics

Grytics to narzędzie, które pomoże Ci zarządzać Twoją społecznością na Facebooku. Jeżeli szukasz rozwiązania, które odciąży Cię w angażowaniu społeczności to warto użyć Grytics.

Grytics pomaga w badaniu grup na Facebooku. Narzędzie gwarantuje dostęp do dannych o najaktywniejszych członkach, czy formach treści, które cieszą się największą popularnością. Na dodatek za pomocą Grytics możesz bez trudności planować i zarządzać publikacjami na wielu grupach.

Które platformy social media obsługuje:

  • Facebook

Główne funkcjonalności Grytics:

  • automatyczne badanie grup na Facebooku,
  • automatyczne raporty,
  • monitoring głównych wskaźników (KPI),
  • badanie konkurencyjnych grup na Facebooku,
  • ranking cieszący się popularnością treści z danej grupy.
Top 5 narzędzi do analizy Social Media

4. Sotrender

Sotrender to dedykowane narzędzie do analizy social media. Stanowi wspaniałe dopełnienie wyżej wymienionych narzędzi. To, co wyróżnia Sotrender to dostęp do wskaźników, które są niedostępne np. na Facebooku.

Sotrender przyda Ci się jeżeli chcesz:

  • zoptymalizować swoje prace w social media,
  • dowiedzieć się, które elementy Twojej komunikacji pracują najlepiej, 
  • zrozumieć kim są Twoi fani.

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • YouTube. 

Główne funkcjonalności:

  • automatyczne badanie profili w social media,
  • automatyczne raporty,
  • analiza konkurencji w social media,
  • wskazówki i rekomendacje na bazie Twoich działań.

5. Rival IQ

Rival IQ to poszerzona platforma, która sprawdzi się w ekstremalnych okolicznościach. Narzędzie do analizy social media dawać możliwość łączenie danych z wielu profili społecznościowych oraz analizę konkurencji.

Które platformy social media:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Twitter,
  • Google+,
  • Pinterest,
  • LinkedIn.

Główne funkcjonalności Rival IQ:

  • daje możliwość utworzenia własnych dashboardów ze wskaźnikami, 
  • analiza konkurencji,
  • automatyczne wykrywanie postów z możliwościami do reklam,
  • dostęp do Facebook Insights, Instagram Insights,
  • możliwość integracji z Google Analytics.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest