Co to jest link building? Skąd pozyskiwać linki do strony?

co-to-jest-link-building

Link building polega na pozyskiwaniu linków do strony www z innych stron. Proces ten jest niezwykle istotną częścią pozycjonowania. Obok optymalizacji strony, ma kluczowe znaczenie w uzyskaniu przez stronę internetową wysokich pozycji w przeglądarce Google. W trakcie pozyskiwania linków do naszej strony należy zwrócić szczególną uwagę na ich jakość. Jak to ocenić? Aktualnie brak jednego, ogólnego „rankingu” stron, jednak wiele przykładów pokazuje, że ogromne znaczenie mają takie cechy witryny, jak liczba odwiedzających, unikatowe treści czy rozbudowane linkowanie wewnętrzne.

Budowa zaplecza linkowego może być prowadzona na wiele sposób — każdy z nich ma swoje wady i zalety. Oto kilka z przykładów skąd można pozyskiwać linki do strony internetowej.

1. Katalogi SEO – czy warto korzystać w 2022?
Przez wiele lat katalogi SEO stanowiły podstawową formę pozyskiwania linków do strony. To nic innego, jak specjalnie stworzone strony, gdzie za drobną opłatą można było umieścić krótki opis firmy i link do strony internetowej. W teorii miały one ułatwiać znalezienie firmy innym użytkownikom sieci. W praktyce służyły wyłącznie do kupowania linków. Systematycznie, wraz z rozwojem algorytmów Google, linki pochodzące z katalogów traciły na wartości, a ich znaczenie w pozycjonowaniu malało.

2. Zaplecza autorskie
Mianem autorskich zaplecz określane są blogi lub strony internetowe tworzone przez firmy zajmujące się profesjonalnie pozycjonowaniem (SEO). Takie witryny imitują prawdziwe blogi tematyczne, portale informacyjne czy branżowe. Najczęściej znajdują się na nich rzetelne, unikatowe artykuły, które na pierwszy rzut oka mogą być przydatne dla użytkowników. W takich tekstach umieszcza się linkowanie „dofollow”, które przy odpowiednio zbudowanym zapleczu mogą stanowić wartościowe miejsce link buildingu. Zaplecza SEO są wykorzystywane powszechnie i dziś stanowią najlepszą formę pozycjonowania. Problemem może być różnorodność zaplecz. Do prawidłowego działania niezbędnych są dziesiątki tego typu stron — tak by linkowanie nie powtarzało się wyłącznie z jednego adresu. Dodatkowo każda z takich stron musi być również wypozycjonowana — tak by linki, które będą tam umieszczane miały odpowiednią „siłę” dla Google. REDMUSTANG od lat, z powodzeniem wykorzystuje tę formę pozycjonowania, jako jedną z najskuteczniejszych. Nasze zaplecza takie, jak kogopolecisz.pl czy naturallove.pl mają długą historię, co przekłada się na ich wartość w SEO.

3. Artykuły sponsorowane dla SEO
Jeżeli nie posiadamy własnych zaplecz SEO lub nie mamy copywritera, który mógłby przygotowywać teksty, warto spróbować artykułów sponsorowanych. Działają one najczęściej w oparciu o duże portale pośredniczące — takie, jak np. Whitepress. W takim wypadku należy uiścić opłatę za publikację tekstu oraz jego przygotowanie! Warto dokładnie sprawdzić warunki publikacji. Wiele stron zastrzega sobie prawo do usunięcia tekstu po 12 miesiącach! Takie działanie znacząco osłabia efekt dla SEO.

4. Portale społecznościowe – czy pomagają w SEO?
Publikując na portalach społecznościowych, często mamy możliwość dołączenia linku — czy ma to znaczenie dla SEO? Okazuje się, że… nie! Wszelkie portale społecznościowe są wykluczone z oceny przez algorytmy Google, co w praktyce oznacza, że są one całkowicie pomijane. Nie mają więc wpływu na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google. Jest jednak jedno, ALE! Odpowiednio przygotowany profil, wpis lub dodane zdjęcie na Facebooku może pojawić się w wynikach wyszukiwania! Jest więc szansa na pozyskanie wartościowego ruchu organicznego przez portal społecznościowy i warto z tej opcji skorzystać. Nie będzie to jednak miało bezpośredniego przełożenia na pozycję strony w Google.

5. Linkowanie wewnętrzne w pozycjonowaniu strony
Ostatnia forma linkowania powinna być realizowana równocześnie z pozyskiwaniem linków spoza serwisu. Mowa oczywiście o linkowaniu wewnętrznym. Działa ono podobnie do linkowania zewnętrznego, a więc prowadzi roboty Google od strony do strony. Jedyną różnicą jest fakt, że wszystko to dzieje się w obrębie jednej domeny! Zysk z takiego działania jest oczywisty. Po pierwsze roboty crawlujące Google w łatwy sposób mogą poruszać się po stronie, lepiej ją skanując. Po drugie użytkownik, który odwiedzi naszą stronę bez trudu może odkrywać kolejne nasze usługi lub produkty.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest