Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku, czyli Facebook Ads to działania skierowane na osiągnięcie określonych rezultatów, takich jak sprzedaż w sklepie internetowym, zdobycie kontaktów czy większą rozpoznawalność marki. Facebook Ads to niewątpliwie jeden z najlepszych sposobów reklamowych, z których warto skorzystać.

Co to Facebook Ads?

Reklama w Facebooku Ads to obecnie jedna z najatrakcyjniejszych i jedna z najszybciej rozwijających się odrośli marketingu online. Coraz więcej reklamodawców przekonuje się do tej formy reklamowania swoich produktów i usług, ze powodu na wspaniały potencjał dobrania oferty do określonej grupy odbiorców.

Jest to też niezmiernie dostosowująca się forma reklamowa – możesz wydawać 10 zł dziennie, lub 300 zł. A wszystko to możesz mierzyć, badać i optymalizować.

Jak działa reklama na Facebooku?

Facebook Ads to treści sponsorowane, które wyświetlają się na Facebooku i Instagramie. Są wyświetlane ludziom jako reklamy lub komunikaty o interakcjach innych użytkowników w postaci polubień, a także komentarzy.

Co najważniejsze, są dobrane do zainteresowań grupy docelowej. Wskutek temu reklamodawcy mają możność docierać swobodnie do osób, które potencjalnie są zaciekawione ich usługami lub towarami. 

Chyba nikomu nie trzeba przypominać o tym, że Facebook zbiera ogromne ilości danych o użytkownikach. Biorąc pod uwagę, że portal dysponuje wybitnym algorytmem analitycznym, ma on dostęp do wszystkich naszych zainteresowań, preferencji, możliwości, czy nawet planów. Nawet jeśli nie określimy swojego hobby, jest on w stanie wskazać zakres ulubionej tematyki na podstawie zaangażowania pod postami, czy treści, które wywołują nasze reakcję. Dzięki temu reklama FB wyświetla się osobom, na których reklamodawcom najbardziej zależy.

Formy reklam w Facebook Ads

Obraz – przeważnie stosowany format. Pojedyncza grafika. Co ciekawe, na grafice nie może znajdować się więcej niż 20% tekstu. Tak samo jak w wypadku video, grafiki mogą być pionowe lub poziome (16:9 lub 9:16). Jeśli grafika w pewnej mierze wspomina tekst, możesz zażądać o ręczne sprawdzenie reklamy przez support Facebook.

Film – pokaż swoją markę przy zastosowaniu filmiku. Video może być max. 240 minut i mogą być pionowe lub poziome (16:9 lub 9:16) . Wykorzystać wolno tu także filmy 360 stopni.

Kolekcja – daje możliwość zademonstrować dużo grafik i filmów, w głównej mierze wykorzystywana w celu demonstracji produktów. Po kliknięciu w reklamę otwiera się przewijany panel, podobny do strony internetowej, w którym odnajdują się filmy, grafiki i opisy. Kolekcja może demonstrować produkty metodą  dynamiczną, porównywalnie jak karuzela. Bardzo dobry format, który jednoczy demonstrację marki ze sprzedażą produktów.

Pokaz slajdów – filmik komponujący się od 3 do 10 grafik. Plusem pokazu slajdów jest zjawisko, iż jest ono prostsze w wytwarzaniu niż filmik.

Materiał błyskawiczny – jest to pomocnicza opcja wyświetlana wyłącznie na urządzeniach mobilnych, jaką możesz dołączyć do dowolnego formatu reklam. Materiał błyskawiczny otworzy się po kliknięciu w reklamę, tak jak w wypadku formatu Kolekcja, klienci otworzy się panel tytułowany środowiskiem, w jakim możemy zrobić panel taki jak do mini strony www z filmami, animacjami oraz zdjęciami i tekstami.

Karuzela – przeważnie stosowana przy celu: sprzedaż z katalogu, choć jej możliwości niewątpliwie możesz użyć też przy innych celach. Karuzela, to kilkoro (max. 10) kart z osobnymi, grafikami bądź filmikami (zalecana proporcja to 1×1). Jakakolwiek z kart może mieć inny opis, nagłówek, oraz link do strony www.

reklama na facebooku

Jak działają reklamy Facebook Ads?

Prowadząc reklamy Facebook Ads można dotrzeć do grupy odbiorców zaciekawionych usługami lub produktami, które proponujesz i przez wyświetlanie reklam nakłonić też tych niezdecydowanych nabywców do bezwarunkowej konwersji, czyli np. zrobienia zakupu w Twoim sklepie internetowym.

Reklama Facebook Ads wyświetla się użytkownikom na różnych etapach procesu zakupowego, a odpowiednia konfiguracja pozwala dotrzeć jednakowo do nowych Klientów, tworząc przy tym świadomość o marce, ale także napomni tym obecnym o Twojej działalności.

System dodaje reklamy na Facebooku w treści, jakie użytkownicy Facebooka oglądają dzięki temu sporo osób w ogóle nie rozróżnia reklam od tych zwykłych postów (główna różnica polega na notatce „Sponsorowane”). Gdy konkretna osoba pełni określone przez Ciebie cechy (wiek, płeć, zainteresowania, lokalizacja ) to wyświetla się jej Twoja reklama.

Stworzenie kreacji reklamowej i tekstów reklamowych

W social media kreacja reklamowa powinna nie tylko sprawiać wrażenie i przyciągać uwagę, ale także oddawać sens w krótkiej formie. Nie ma tu miejsca na wydłużone opisy, ale my wiemy, jak pisać odpowiednie teksty do reklam na Facebook Ads, aby realizowały Twój cel. Kreujemy owocne reklamy sprzedażowe tekstowe i graficzne. A jeżeli masz materiały video lub dużo świetnych zdjęć, użyjemy je do atrakcyjnych formatów reklamowych. Do każdej reklamy wybieramy skuteczne CTA – nawołanie do działania.

reklama na facebooku

REDMUSTANG® w liczbach:

0
Obsługiwanych klientów
0
Lat doświadczenia
0
Pozytywnych opinii w Google i Facebook
0
Kampanii reklamowych

"Redmustang to fachowcy, potrafią doradzić i dobrze wykonują swoją pracę. Jestem z nimi od 6 miesięcy. Zajmują się Facebook i reklamą w Google Adwords."

Iwo Mały - właściciel hotelu w woj. opolskim

Ile kosztuje reklama na Facebook Ads?

Reklamy na Facebooku to świetny sposób na generowanie leadów. Koszt kampanii reklamowej zależy od takich czynników, jak rodzaj reklamy, liczba wyświetleń, liczba zakupów i wielkość grupy odbiorców.

Koszt reklam na Facebooku opiera się na trzech kluczowych czynnikach: typie reklamy, liczbie wyświetleń i wielkości odbiorców. Koszt będzie się różnić w zależności od tych czynników.

Koszt kampanii reklamowej Facebook Ads zaczyna się od 250 zł netto. (+23% VAT).  Szczegółowa wycena po rozmowie i analizie firmy.

FAQ

Ile kosztuje reklama Facebook Ads?

Facebook Ads jest jedną z najpopularniejszych platform social media i jest używany przez wiele firm do reklamowania swoich produktów. Reklamy na Facebooku to świetny sposób na dotarcie do dużej liczby osób za pomocą jednego kliknięcia. Nie są jednak tanie. Firma może wydać od 2 do 40 zł dziennie na reklamy na Facebooku.

Koszt reklam na Facebooku różni się w zależności od rodzaju wyświetlanej reklamy i liczby osób, na które chcesz kierować swój produkt lub usługę, ale średnia cena wynosi około 15 zł dziennie.

Reklama Facebook – gdzie się wyświetla?!

Kampanie reklamowe na Facebooku można skonfigurować jako post, relację, reels lub post prawym panelu bocznym. Co nietypowe, w niedawnym czasie pojawiła się możliwość reklam w wynikach wyszukiwania i marketplace, jakie uzyskały wielkie powodzenie wśród konsumentów na całym świecie. Można więc przyjąć, że reklama Facebook Ads wyświetla się wszędzie tam, gdzie jest to dostępne i perfekcyjnie spełnia swoją rolę.

Facebook zakupił także aplikację Instagram. Więc jest też możliwość targetowania reklam do odbiorców Instagram – zarówno w relacjach, jak i postach.

Jakie cele realizuje kampania w Facebook Ads?

  • rozpoznawalność marki lub zasięgi;
  • ruch;
  • aktywność;
  • wyświetlenia wideo;
  • reakcje pod zdjęciem;
  • pobrania aplikacji;
  • wiadomości;
  • odwiedziny strony firmy;
  • dodawanie produktów do koszyka lub zakupy;
  • pozyskiwanie kontaktów do osób zainteresowanych ofertą.

Dlaczego warto korzystać z reklam na Facebooku?

Najwłaściwszy, najszybszy i niedrogi sposób na pokazanie usługi lub produktu to zdecydowanie reklama. Facebook, jako social media, daje do tego właściwych narzędzi.

Efektywna reklama na Facebooku potrafi dojść do nawet sto tysięcy klientów w przeciągu jednego dnia. Facebook dopuszcza także na utworzenie reklamy dopasowanej do Twojej grupy docelowej, pozwolić zwiększyć konwersję, a metoda płatności jest dopasowana do tego, aby określony budżet nie został przekroczony.

Optymalizacja kampanii i maksymalizacja efektów?

Optymalizacja kampanii Facebook Ads to nie tylko monitorowanie wydatków, ale także badanie różnych grup docelowych, kreacji reklamowych i miejsc wyświetlania się. Nie ma pewnej złotej zasady, jak stworzyć efektywną kampanię. My znamy szereg skutecznych metod, które zwykle dają efekty, ale finalny dobór bazujemy o analizę Twojej kampanii.

Jaką reklamę na Facebooku wybrać?

Efektywna kampania na Facebooku to nie tylko wybór właściwych formatów, treści i miejsca wyświetlenia reklamy, ale również trafna konfiguracja celów. To na podstawie wybrane cele sposób reklamowy Facebooka będzie wyświetlał Twoje reklamy konkretnym użytkownikom. Będzie kierował się historią zachowań odbiorców, aby zmaksymalizować Twoje możliwości na wykonanie założonego celu.